5. marraskuuta 2012

Time of my life in Malta, last days

Heipsun! Tiiän, että mun matkasta on aikaa jo monta kuukautta, mut mun mielestä just nyt on hyvä aika muistella kesää, ku tuolla ulkona on niin hirveen pimeetä ja kylmää! Täs postauksen kertoilen EF:n kielimatkani viimeisistä päivistä, jotka oli aivan huippuja ja toisaalta myös haikeita, kun kotimatka oli jo niin lähellä. Varotan, tekstiä ja kuvia tulee tosi paljon! :D
IMG_3733
Toiseks viimeisenä päivänä lähettiin bussilla kohti Sliemaa, joka on shoppailijoiden ykköskohde Maltalla. Olin säästäny rahaa tota reissua varten ja ostinki sieltä ainakin housut ja collegepaidan ja tuliaisia. Oisin varmaan shoppaillu enemmänkin, mut meiän hienon suunnistustaidon ansiosta löydettiin suureen ostoskeskukseen vasta puol tuntia ennen bussin lähtöä. Oon muuten kuvannu kaikki mun ostokset jo kauan sitten ja voisin ehkä tehä vielä niistäkin postauksen tässä joku päivä.. :)
IMG_3737
Sliemashoppailun jälkeen mä ja Julia mentiin Hard Rock Cafeeseen Katen, eli sen meiän venäläisen isäntäperhekaverin kans. Oltiin saatu jotain alennuskuponkeja, joiden kanssa sit mentiin herkuttelemaan, muutenhan toi Hard Rock Cafe on aikas kallis.. Vaikse meiän ruoka niil kupongeil ei mitään gourmeeta ollutkaan, ni on se jo sinäänsä hieno kokemus käydä syömässä Hard Rockissa, ku se on niin hieno paikka. Oltiin me kyllä siellä karaokeillan merkeissä oltu aiemminkin. :)
fanny
helka
IMG_3749
IMG_3756
IMG_3771
Illan ohjelmassa oli Comino by night -iltaristeily. Päiväretki Cominoon oli tehty jo tokalla viikolla ja olihan se upea paikka pakko päästä kokemaan toisenkin kerran! Matkalla Cominon saareen illallistettiin muistaakseni jonkinlaisen pastan merkeissä. Perillä käytiin uimassa ja kävelemässä siellä kallioiden päällä. Jotkut oli aiemmalla retkellä hyppinytkin sieltä kallioilta veteen, mut mä en kyllä uskaltanu varsinki ku oli pimeetäki jo sillon. Takastullessa laivalla oli jotku huisit discovalot ja musiikkia, mut me ei kyllä keskitytty siihen, vaan pidettiin muuten vaa hauskaa!
IMG_3781
Vimppana päivänä sai tehä mitä tykkäs, aika monet keskitty pakkaukseen ja otti viime hetken rusketukset EF beach clubilla tai altaalla, mut vaihtoehtona oli myös lähteä vesipuistoon. Se vaihtoehto kiinnosti mua ja seurana oli Salla, Eeva ja Helka. Oltais haluttu mennä uimaan delfiinien kans, mut se ois maksanu 150 euroo. Siis ihan oikeesti, niin paljo siitä et pääset pikkaseks hetkeks plutimaa delfiinie kans samaa altaasee? Jäätävää rahastust! 

Vesipuisto ei ollu hirveen suuri, mut kyl siellä päivän hyvin sai kulumaan. Muhun ei enää mitään rusketusta tarttunut, mut viime hetken ampiaisenpiston onnistuin kyl saamaan nuggetteja jonottaessa.. Oon aina pelänny ampiaisia ihan sairaasti ja juossu karkuu henkeni edestä ja nyt kerranki ku aattelin "ei se pistä jos oon vaan paikallani ihan rauhassa", ni kappas mitä kävi. Mut muuten huisi päivä! :)
asha-farewelldinner
veera-farewelldinner
essi-farewelldinner
Vesipuistoilun jälkeen mul oli noin puoltoist tuntia, jonka aikana mun piti valmistautua Farewell Dinnerille ja tanssishowhun ja ostaa loput tuliaiset. Pikkasen kiire tuli, mut hyvin ehdin kuitenki. Mentiin johonki söpöön pikku ravintolaan syömään herkullist pizzaa. :) (tai pastaa, oman maun mukaa..)
emma
IMG_3806
IMG_3832
Meiän ryhmän esityksen musa oli Keshan Cannibal ja esitettiin kannibaaleja. Markin mukaan syötävää ja hyvänmakuista tekoverta ympäriinsä, keltaset EF Action Street Dance -paidat ja mustat shortsit. Esiinnyttiin EF Discossa ja oli ihan huippua! Ella yritti kuvata, mut oli niin vaikeet valot mun kameralle, ettei suurimmast osast saa oikein selvää :/
IMG_3869
IMG_3876
Sitten olikin jo aika pakata ja mennä. Lähtö oli ihan hirveen haikee, olin koko ajan ihan itkun partaalla, enkä kyllä ollu ainoo. Norjalaiset oli hyvästelty jo viimeisenä iltana, mut ruotsalaisten kanssa lennettiin Frankfurttiin asti yhdessä. Kun oltiin illalla perillä Suomessa ja lähin matkalaukun saatua ettimään äitiä, ei voinu ku itkeä ja itkeä. Onneks oon pitäny jonkun verran yhteyttä noihin ihanuuksiin myös matkan jälkeen. Kiitos teil kaikil, jotka teitte mun matkasta aivan unohtumattoman ja superihanan! Love and miss ya all ♥
IMG_3858
Täs on ihana Gab, tuli aina kertoilemaan mul kaikkee mukavaa siel hostfamilyssa ja oli vaan niin sulonen!! :) 
IMG_3860
Elizabeth, ihana hostmum, joka kokkas aivan loistavaa ruokaa ja oli tosi ihana! :)
 


7 kommenttia:

  1. eeeiiiih nii kauhee ikävä et huhhuh!!<3 voi kauheeta tota vesipuistoretkeeki, emmä kestä!

    VastaaPoista
  2. oi must ihana postaus ku tuli sellane ihana flashback kesään ! tosi kivoja kuviiki :)

    VastaaPoista
  3. Mulla on gabya ja elizabethiä ikävä! Ja niitä ihania ruokiaaaa

    VastaaPoista
  4. Tosi kiva blogi:) liityin:) Käy toki kattoo mun:) www.timetolivein.blogspot.com

    VastaaPoista

Kommentoi, risut ja ruusut otetaan vastaan! (: